HTML

Tájszerkesztés

Tájszerkesztés - olyan irreális helyszíneket szeretnék létrehozni, melyek minél valósághűbbek. Legtöbbször a Terragen 2, olykor a Vue 6 progival. Egyikben sem vagyok profi, de azért igyekszem :)

2011.07.26. 11:59 Rudolfking

Budaörsi hegyek

Sziasztok!

Szerintem mindenki 3D modellező / tájszerkesztő pályafutásában eljön az az idő, amikor a saját környezetét szeretné valamilyen formában digitalizálni. Ez lehet a saját szobája az illetőnek, vagy éppen a ház mögött húzódó hegyek. Ez utóbbi az, ami már régóta foglalkoztat, s úgy tűnik, sajnos nem éppen egyszerű feladat. Hónapok óta formálok egy kicsit ezen a projekten, de keveset halad, mert semmi sem stimmel igazán. A terepet véletlen generálással találtam, de több órányi keresgélés után. Gondoltam felhasználom a régi egészen jó sziklaformáimat, de sajnos kevésnek bizonyultak, s sok órát töltöttem ennek is projekthez szabásával. Így sem tetszett sem a terep, sem a szikla, gondoltam a növények teszik majd igazán széppé. Ezzel is több napot töltöttem, s a végeredmény nem dobta fel annyira, mint reméltem, de valóban jobb lett. Következzen erről két kép (az első egy közelebbi, a második egy teljes hegyeket befogó. Most készül éppen egy oldalnézet, mert a hegyek így fentről kicsinek tűnnek. Íme:

#05 (közeli, kattints a HD felbontásért)
#07, távoli (kattints a 2560*1600-as (!) felbontásért)

 

Haladok tovább a munkálatokkal, célom főként a teljes, egységes hegyek létrehozása (tehát nem egy nézőpontból optimalizált változat). Mindezt azért, mert egy videó készítése a tervem, ott pedig egy teljes útvonalat kioptimalizálni maximum az utolsó utáni lépés lehet :)

Egyelőre a sziklák túl kopárak nekem, a fűfélék különbsége nem jön ki igazán, s a kavicsos terepet szeretném inkább kövesre cserélni, de erre a Fake stones shader ("hamis kövek") nem igazán alkalmas. Kérdés mennyi látszana belőle a fű között. A bokrok és fű homogenitása egyelőre szándékos, arra nem fektettem még hangsúlyt. Facsoportok is lesznek a völgyekben, de azt festeni egyszerű. A dombtetőkön nem lehetnek fák, hiszen ezek a hegyek a "Budaörsi kopárok"!

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://rendertime.blog.hu/api/trackback/id/tr593100359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

b9244534 2011.07.26. 16:08:33

Én is budaörsi vagyok és a részletekre is kívánicsi vagyok mint pl házak, túraútvonalak, ezeket is beraknád?

Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2011.07.27. 22:57:30

Szia!
Komplett várost Terragen 2-ben most pont nincs időm összedobni, ahhoz egy élet lenne éppen elég talán :) A kép lényege annyi, hogy a budaörsi dombokhoz hasonló világot próbálok létrehozni (növények, sziklák, miegyéb). Lesznek kis ösvények, de közük sem lesz a valósághoz. Ezen fog futni a kamerás futó animálva :) De nem, a futó sem lesz a videóban, csak a gyönyörűséges budaörsi táj.
süti beállítások módosítása