Sziasztok!
Szerintem mindenki 3D modellező / tájszerkesztő pályafutásában eljön az az idő, amikor a saját környezetét szeretné valamilyen formában digitalizálni. Ez lehet a saját szobája az illetőnek, vagy éppen a ház mögött húzódó hegyek. Ez utóbbi az, ami már régóta foglalkoztat, s úgy tűnik, sajnos nem éppen egyszerű feladat. Hónapok óta formálok egy kicsit ezen a projekten, de keveset halad, mert semmi sem stimmel igazán. A terepet véletlen generálással találtam, de több órányi keresgélés után. Gondoltam felhasználom a régi egészen jó sziklaformáimat, de sajnos kevésnek bizonyultak, s sok órát töltöttem ennek is projekthez szabásával. Így sem tetszett sem a terep, sem a szikla, gondoltam a növények teszik majd igazán széppé. Ezzel is több napot töltöttem, s a végeredmény nem dobta fel annyira, mint reméltem, de valóban jobb lett. Következzen erről két kép (az első egy közelebbi, a második egy teljes hegyeket befogó. Most készül éppen egy oldalnézet, mert a hegyek így fentről kicsinek tűnnek. Íme:
#05 (közeli, kattints a HD felbontásért) |
#07, távoli (kattints a 2560*1600-as (!) felbontásért) |
Haladok tovább a munkálatokkal, célom főként a teljes, egységes hegyek létrehozása (tehát nem egy nézőpontból optimalizált változat). Mindezt azért, mert egy videó készítése a tervem, ott pedig egy teljes útvonalat kioptimalizálni maximum az utolsó utáni lépés lehet :)
Egyelőre a sziklák túl kopárak nekem, a fűfélék különbsége nem jön ki igazán, s a kavicsos terepet szeretném inkább kövesre cserélni, de erre a Fake stones shader ("hamis kövek") nem igazán alkalmas. Kérdés mennyi látszana belőle a fű között. A bokrok és fű homogenitása egyelőre szándékos, arra nem fektettem még hangsúlyt. Facsoportok is lesznek a völgyekben, de azt festeni egyszerű. A dombtetőkön nem lehetnek fák, hiszen ezek a hegyek a "Budaörsi kopárok"!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
b9244534 2011.07.26. 16:08:33
Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2011.07.27. 22:57:30
Komplett várost Terragen 2-ben most pont nincs időm összedobni, ahhoz egy élet lenne éppen elég talán :) A kép lényege annyi, hogy a budaörsi dombokhoz hasonló világot próbálok létrehozni (növények, sziklák, miegyéb). Lesznek kis ösvények, de közük sem lesz a valósághoz. Ezen fog futni a kamerás futó animálva :) De nem, a futó sem lesz a videóban, csak a gyönyörűséges budaörsi táj.