HTML

Tájszerkesztés

Tájszerkesztés - olyan irreális helyszíneket szeretnék létrehozni, melyek minél valósághűbbek. Legtöbbször a Terragen 2, olykor a Vue 6 progival. Egyikben sem vagyok profi, de azért igyekszem :)

2010.10.27. 23:22 Rudolfking

Egy erőmű története

Sziasztok,

Nos igen, meglett az új render-erőmű, itt számol ezerrel (6-tal :D) a lábamnál... Hihetetlen teljesítményre képes, egyszerűen lenyűgöző nézni egy rendert. Most már értem, hogy egyesek miért haladnak olyan jól egy képpel. Míg eddig egy órát vártam egy renderre, most már ez csak 7-8 perc. Ez 50+ perc plusz idő, amit alkotásra, fejlesztésre tölthetek (óránként), ami 600%-nál is nagyobb hatékonyság. Nem viccelek, tényleg ennyivel gyorsabban tudok dolgozni. Beállítok valamit, és pikk-pakk el is készül a (jó minőségű, nagy felbontású!) render. Így már minden más! Nem hal meg a render, ha kicsit feljebb állítom a minőséget (a régi gépem a 32 bites operációs rendszer miatt állandóan elszállt, ha túl nagy/jó volt a render). Lelkesedésemben felhúztam a csúszkákat és lenyomtam a Render gombot, ahogy beüzemeltem a gépet (a Terragen 2 még a hang- hálózati és videókártya driver installálása előtt került fel a gépre :) ). A régi gépen egy 18-24 órára tippeltem volna az időt (és már egészen pontosan tippeltem nála), most 2 óra 10 perc alatt elkészült! Nem hittem a szememnek, ez régen Final utáni álmodott minőség volt, most meg egy könnyű vacsora ideje alatt készül el? No, rövidre fogom, íme a gyors gépen a gyors render:

Pásztor #03 (kattints az 1440*900-as felbontásért)

 

A felbontás sem kicsi, a növény sem kevés, egyszerűen ilyen gyors az új processzorom :). Mondjuk nem is volt olcsó...

A képről is azért néhány szót: A bokrok kerültek rá újításként, erről ez volt az első (nem kivágat, tehát fő számozású) kép. Azóta raktam rá még bokrot, de gazt, virágot és susnyát (csalánt) is. Valamint rendesen megtextúráztam a sziklás részeket, szerintem azon már változtatni nem fogok (a közelben nem túl jó, de a háttérben tetszik ez a fajta szikla-textúra).

Már csak bárányok kénének valahonnan... Meg a pásztor :)

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://rendertime.blog.hu/api/trackback/id/tr152404097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rootshaper 2010.10.28. 11:12:30

egy 2D cyrrus elferne meg szerintem halvanyan felulre, mert ez igy kicsit irrealis... nekem.
amugy gratu az uj vashoz, irigyellek, hogy igy porog nalad a rendering. na majd szepen aprankent en is osszehozok egy uj vasat magamnak, annyi lesz a kulonbseg a tiedhez kepest, hogy izmos videokari is kell, mert igazabol annyi valasztja el a gepedet egy igazan jo gamer geptol. nekem arra IS kell =)

egyebkent probalgatom szepen a Vue8-at is, es azt vettem eszre, hogy sokkal elethubb atmoszferai vannak mint terragennek. marmint ertem most ez alatt, ahogy a felhod pl ellepi az egyik hegycsucsot az Vue8-ban sokkal eletszagubb lenne mar alap beallitasokkal is. sokkal inkabb kod-hatast kelt, mint ez a felho ami inkabb mint egy lapos textura kivagva es odabiggyesztve. ennel szerintem meg photoshopban is szebb utomunka-felhoket lehet csinalni hmm.

a kep viszont tetszik ugy a felhok nelkul, profi vagy, csak merj egy kicsit elrugaszkodni sztem a valosagtol. marmint terepben meg novenyzetben. ja, meg probald ki a sivatagi tajakat is, meg a teljesen havas, itt-ott kibukkano hegycsucsokat.

Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2010.10.28. 15:18:37

Szia! Vue-ban egyébként pont a felhőket nem szeretem igazán, kicsit rajzoltnak, meg foltos egyszerűségnek tűnnek számomra... Ez a projekt még nem tart az atmoszféránál és igazad is van, jelentős munkát igényel még, szeretnék sokkal mélykékebb eget, látványosabb horizontot, és valóban: jobb felhőt is...
Vue-ban amitől teljesen megőrülök, az a felhőzet valószerűtlensége: Egy felhő 100 m magasan van, keveri a cumulus és a cirrus meg a stratus fogalmakat, és hiányzik az a fajta részletesség meg haze-driven atmoszféra, amit a Terragenből ki lehet csalogatni (talán a Vue-ből is). Egy rendes felhő 1000 m-nél indul, Vue-ban ilyen nem is létezik... Sokkal kevésbé sabhatod testre a felhőket (gyakorlatilag a seed-et se találtam meg), és ködös-párás időnek még gyengébben használható (bár arra a Terragen is alkalmatlan a rossz fénybeállítási lehetőségek miatt, amivel viszont a Vue nagyon jól bánik).
Köszi a tanácsot, következő lépésben nekilátok a felhőknek, a virágos növényzet-kiegészítés úgyis elkészült már.
Így, hogy belegondolok, a sivatagot tényleg nem szeretem, de egy jó havas tájat bármikor :)

rootshaper 2010.10.28. 15:56:59

javaslom ,hogy nezd meg ezt a tutorialt, ha teheted:

www.geekatplay.com/flvplayer/player.php?pathinfo=epic2/island

nagyon konnyu es eszmeletlen szep felhoket ( plusz felhokkel ilyen paras kodos effektet ) lehet krealni. nem az alap felhobeallitasait kell nezni, hanem azok melysegeit. beallithatsz akar 0m-t is a felhonek, hogy egy talajmenti kodot keszits vele, vagy akar van hozza shader is, ami terragenben nincs. valamint beallithatsz akar 20km-t is, ami meg tokeletes a magas felhokhoz.

nagyon tuti cucc szerintem a Vue, sokkal kenyelmesebb nekem a workflow abban, mint terragen-ben. viszont vasam meg nincs hozza, hogy kesz termeket kirendereljem...

Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2010.10.28. 18:23:28

Szia! Megnéztem ezt a videót, és igen, a Vue is tud azért alkotni, elvégre a filmipar inkább azt karolja fel (lévén a Terragen 2 teljesen alkalmatlan animációra). A felhők mélységeivel is sokat játszottam régebben, de nekem valahogy mégis a Terragen 2 atmoszférája jön be. ha meglátok valami felhőt és Vue-val készült, azonnal felismerem, olyan ... jellegzetes. Természetesen emiatt nem fogom nem használni a Vue-t, mert az is egy jó szoftver, és most már végre a gépem is bírja :), szóval lassan belevágok annak használatába is. A Vue kezelése (ha ismered a Terragen 2-t) szerintem még nehézkesebb is, a be-befagyós kezelőfelület és a sok bug miatt (a Vue képes 5 percenként behalni, pedig nem erőltetem túl...). Kirenderelni pedig Vue-ban egyszerűbb szerintem, mert tájképeket gyorsan renderel, no persze nem az Ultra minőségben DoF-fal meg hasonló ínyencségekkel. A Terragen2 nagy hátulütője valóban a nehezen kiismerhető Node network, meg a kényelmetlen, abszolút nem kézenfekvő kezelőfelület. Ezt én is csak 4 év gyakorlatával ismerem úgy-ahogy... Ha most kéne elkezdenem, feladnám, annyira sok a gonosz kis trükk, ami Vue-ban adja magát (material keverés, jó fraktál beállítások, textúrázás, növény textúráinak korrigálása, stb.). Ellenben még mindig többet tudok belőle kihozni, mint a Vue-ből. Nyilván ez azért is lehet, mert egész más a belefektetett óráim aránya a két szoftverbe. Kicsit olyan a két szoftver, mint a jó öreg Zsiguli, ami mindenhova elvisz, meg a nagy dög Mercedes, ami csomószor leáll, de legalább ha megy, akkor kényelmes...
Egyébként lehet, hogy a felhőmagasságokat javították az új Vue-ban, 6, 6.5, 7 esetén ez volt tényleg, amit mondtam :) Nemsokára feltelepítem, aztán meglássuk :)
Ha pedig valami szépet renderelsz, majd megnézhetem? :)

rootshaper 2010.10.29. 17:10:34

@Rudolfking: utanaolvastam ennek a kifagyasnak mar egy par hete. azt irjak, hogy a tort verzio OpenGL kodjaba beirodnak ilyen random crashek, mert az eredeti ezt soha senkinel nem produkalja... ilyenek ezek a kalozverziok =)

ha kikapcsolod az OpenGL renderelest a perspektivikus nezetnel, akkor elvileg nem fog fagyogatni, es talan jo procival meg gyorsabb is lesz, mint a nem tul gamer integralt videolassitoddal =)
süti beállítások módosítása