Sziasztok,
Nos igen, meglett az új render-erőmű, itt számol ezerrel (6-tal :D) a lábamnál... Hihetetlen teljesítményre képes, egyszerűen lenyűgöző nézni egy rendert. Most már értem, hogy egyesek miért haladnak olyan jól egy képpel. Míg eddig egy órát vártam egy renderre, most már ez csak 7-8 perc. Ez 50+ perc plusz idő, amit alkotásra, fejlesztésre tölthetek (óránként), ami 600%-nál is nagyobb hatékonyság. Nem viccelek, tényleg ennyivel gyorsabban tudok dolgozni. Beállítok valamit, és pikk-pakk el is készül a (jó minőségű, nagy felbontású!) render. Így már minden más! Nem hal meg a render, ha kicsit feljebb állítom a minőséget (a régi gépem a 32 bites operációs rendszer miatt állandóan elszállt, ha túl nagy/jó volt a render). Lelkesedésemben felhúztam a csúszkákat és lenyomtam a Render gombot, ahogy beüzemeltem a gépet (a Terragen 2 még a hang- hálózati és videókártya driver installálása előtt került fel a gépre :) ). A régi gépen egy 18-24 órára tippeltem volna az időt (és már egészen pontosan tippeltem nála), most 2 óra 10 perc alatt elkészült! Nem hittem a szememnek, ez régen Final utáni álmodott minőség volt, most meg egy könnyű vacsora ideje alatt készül el? No, rövidre fogom, íme a gyors gépen a gyors render:
Pásztor #03 (kattints az 1440*900-as felbontásért) |
A felbontás sem kicsi, a növény sem kevés, egyszerűen ilyen gyors az új processzorom :). Mondjuk nem is volt olcsó...
A képről is azért néhány szót: A bokrok kerültek rá újításként, erről ez volt az első (nem kivágat, tehát fő számozású) kép. Azóta raktam rá még bokrot, de gazt, virágot és susnyát (csalánt) is. Valamint rendesen megtextúráztam a sziklás részeket, szerintem azon már változtatni nem fogok (a közelben nem túl jó, de a háttérben tetszik ez a fajta szikla-textúra).
Már csak bárányok kénének valahonnan... Meg a pásztor :)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
rootshaper 2010.10.28. 11:12:30
amugy gratu az uj vashoz, irigyellek, hogy igy porog nalad a rendering. na majd szepen aprankent en is osszehozok egy uj vasat magamnak, annyi lesz a kulonbseg a tiedhez kepest, hogy izmos videokari is kell, mert igazabol annyi valasztja el a gepedet egy igazan jo gamer geptol. nekem arra IS kell =)
egyebkent probalgatom szepen a Vue8-at is, es azt vettem eszre, hogy sokkal elethubb atmoszferai vannak mint terragennek. marmint ertem most ez alatt, ahogy a felhod pl ellepi az egyik hegycsucsot az Vue8-ban sokkal eletszagubb lenne mar alap beallitasokkal is. sokkal inkabb kod-hatast kelt, mint ez a felho ami inkabb mint egy lapos textura kivagva es odabiggyesztve. ennel szerintem meg photoshopban is szebb utomunka-felhoket lehet csinalni hmm.
a kep viszont tetszik ugy a felhok nelkul, profi vagy, csak merj egy kicsit elrugaszkodni sztem a valosagtol. marmint terepben meg novenyzetben. ja, meg probald ki a sivatagi tajakat is, meg a teljesen havas, itt-ott kibukkano hegycsucsokat.
Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2010.10.28. 15:18:37
Vue-ban amitől teljesen megőrülök, az a felhőzet valószerűtlensége: Egy felhő 100 m magasan van, keveri a cumulus és a cirrus meg a stratus fogalmakat, és hiányzik az a fajta részletesség meg haze-driven atmoszféra, amit a Terragenből ki lehet csalogatni (talán a Vue-ből is). Egy rendes felhő 1000 m-nél indul, Vue-ban ilyen nem is létezik... Sokkal kevésbé sabhatod testre a felhőket (gyakorlatilag a seed-et se találtam meg), és ködös-párás időnek még gyengébben használható (bár arra a Terragen is alkalmatlan a rossz fénybeállítási lehetőségek miatt, amivel viszont a Vue nagyon jól bánik).
Köszi a tanácsot, következő lépésben nekilátok a felhőknek, a virágos növényzet-kiegészítés úgyis elkészült már.
Így, hogy belegondolok, a sivatagot tényleg nem szeretem, de egy jó havas tájat bármikor :)
rootshaper 2010.10.28. 15:56:59
www.geekatplay.com/flvplayer/player.php?pathinfo=epic2/island
nagyon konnyu es eszmeletlen szep felhoket ( plusz felhokkel ilyen paras kodos effektet ) lehet krealni. nem az alap felhobeallitasait kell nezni, hanem azok melysegeit. beallithatsz akar 0m-t is a felhonek, hogy egy talajmenti kodot keszits vele, vagy akar van hozza shader is, ami terragenben nincs. valamint beallithatsz akar 20km-t is, ami meg tokeletes a magas felhokhoz.
nagyon tuti cucc szerintem a Vue, sokkal kenyelmesebb nekem a workflow abban, mint terragen-ben. viszont vasam meg nincs hozza, hogy kesz termeket kirendereljem...
Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2010.10.28. 18:23:28
Egyébként lehet, hogy a felhőmagasságokat javították az új Vue-ban, 6, 6.5, 7 esetén ez volt tényleg, amit mondtam :) Nemsokára feltelepítem, aztán meglássuk :)
Ha pedig valami szépet renderelsz, majd megnézhetem? :)
rootshaper 2010.10.29. 17:10:34
ha kikapcsolod az OpenGL renderelest a perspektivikus nezetnel, akkor elvileg nem fog fagyogatni, es talan jo procival meg gyorsabb is lesz, mint a nem tul gamer integralt videolassitoddal =)