Sziasztok,
Közben alkottam néhány képet, míg távol voltam eme blogtól, de nem töltöttem ide fel őket, mert sose tűntek kész munkának. Ezen azonban már nem változtattam egy ideje:
Dhreina |
1680*1050, minőség pedig elég magas volt, így a render ideje meghaladta a 60 órát is. PS színkezelés volt utólag (Auto Levels), illetve szórakozásból rákentem egy kis hófoltot is, a bal felső sarokhoz :).
Lassan megtekinthető formába öntök még két másik projektet is. Erre a képre kattintva a nagy felbontás már elérhető.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
s77 2009.08.12. 17:43:43
Jók a munkáid...
Feltehetnél egy make of -ot
Bcdc 2009.08.31. 07:43:47
Most kattantam rá a Vue progira, tutorialokat, leirásokat kerestem róla igy találtam rá a blogodra. Végre egy magyar nyelvü oldal ahol lehet informciót cserélni (legalábbis remélem :-) )
Két észrevétel: szerintem célszerü lenne odairnod minden képhez melyik progival készült, bár legtöbbjén látszik hogy vue vagy terragen (anélkül hogy terragent ismerném, mindenesetre látszik hogy ez nem vue), de például erröl a képröl nem tudnám megmondani, talán vue?
Másik hogy pár kép nem elérhető, remélem majd visszakerülnek.
Kikérném a véleményedet is mindjárt, eddig bryceoztam, de megvannak a korlátai, igy épp keresek új progit, vue progival ismerkedem épp, bryce után ez kánaán, de.. vue és terragenes képeket nézegetve nekem az jött le hogy terragenes képek jóval hihetőbbek. Te melyiket részesited elönyben és miért?
Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2009.09.02. 13:32:08
A Vue sokkal egyszerűbben kezelhető, mint a Terragen, az objektumok és textúrázásuk, valamint a profi fények (radiosity pl.) sokkal jobbk benne. Viszont sok memóriát eszik, a terepei csapnivalóak és kezelhetetlenek, az élethű nagy mennyiségű vízhez ügyeskedni kell sokat, felhői jók, de a Terragen üti (fölénnyel), atmoszférája nekem nagyon mű még mindig. A fákban jó a variálhatóság, erős eszköz az EcoSystem, de a Terragen fái (jó AA mellett ;) ) szerintem jobbak összességében, keverni meg lehet a színeket több fa-populációval.
Szóval, melyiket szeretem?
Szép tó, szemben hegycsúcsok, erdők, mindez tükröződik, a víz pedig a parton át-átlátszó, fantasztikus gomolyfelhők - vagy éppen egy naplemente egy erdős domboldanál, egy-egy kopasz sziklakiszögelléssel, távolban elnyúló síkság? - Terragen!
Egy szoba, üvegasztallal és ablakokkal, szép bútorokkal igényesen berendezve, egy csodás falépcső az emeletre - vagy egy kis erdei házikó fenyves közepén, kerti eszközökkel a fűben és akár egy kis tavacska? Vue!
Szóval amihez jobb az egyik, nem jó a másik elven :). Bár van pár alapszabály: Terragen objektumot (ami nem növény) siralmasan kezel, nem is érdemes túlságosan feszegetni. Vue-ban az atmoszférát nem bírom kezelni (aztán lehet, hogy lehetséges...), így ott inkább mindig kék ég :D. De általában az első mindig dönt: Kell-e objektum (nem növényzet ugye), vagy sem.
Ez a kép amúgy Terragen, csak így utólag nézve "túlszínkezeltem".
Továbbá tervezek némi ismertetőt a Terragenről, mert aki elsőre meglátja, hamar feladja a használatát, ugyanis tényleg bonyolult, ráadásul annyi apró trükk van, amire rá kell jönni, ilyenek a lambertshaderelés, a növényeknél az alphát hogyan, image mappolni, painted shader, merge shaderek, jó zöld textúra, stb. Ráadásul az atmoszférát annyira nem is értem, és a trükkös shaderek se mennek jól (ennél a képnél is tutorialból dolgoztam ki a sziklák rücskösségét).
Remélem ez így elsőre elég, kérdés akad, válaszolok :)
Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2009.09.02. 15:13:40
Bcdc 2009.09.02. 20:05:39
Az az igazság hogy mindig a vue ikon felé indul a kezem, most találtam rá és a felfedezés izgalma ugye. Hajnalban jöttem rá pl hogy itt is van hdr hatás, mint a bryce6-ban, most ezt szeretném megismerni, szóval terragen picit háttérbe szorult.
Régi nagy képek feltöltve, 800*600 felbontásuak a képek? Azokat találom. Egyrészt azért kérdezem mert megnézném nagyobb méretben őket (ha védett képek természetesen vizjellel), másrészröl pedig olvasva a renderelési időket kiváncsi lennék melyik kép mekkora felbontásban készült eredetileg (szeretnék viszonyitani mire számítsak).
Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2009.09.02. 20:44:38
Minden képre kattintva a renderelt (legnagyobb, nem kicsinyített) méret jön elő. Tehát a legtöbbet tényleg 800*600-asban rendereltem (ez a próbaverzió maximum mérete), vagy összeillesztettem több darabból kameraelforgatással panorámaképként (okosan kell sajnos, külön trükksorozat). Később aztán őőőő "megvettem" így nagyobban is tudok renderelni.
Bcdc 2009.09.02. 22:09:07
Bryce után vue 7.5 amivel megismerkedtem - eredeti cél a maya volt, de túl sokat tud, nekem felesleges (remélem csak egyenlőre) - és ez az egyszerüsége folytán bejött.
Vue verziókat végigpróbáltam, szépen visszafelé, 7.5PLE; 7.5 pioneer, most leragadtam a 6-os infinite verziónál pont amiatt amiért te is.
Mayaval foglalkozik komolyabban egy barátom, mondta segit, kérdezzek bátran, de elnézve pár maya tutorialt kb ötpercenként kérdezgetnék, ahhoz meg nincs képem, úgyhogy egyenlőre vue, isteni ez a progi :-)
Bcdc 2009.09.10. 07:34:53
Addig is egy kérdés: Vue 7-ben van water surface options (jobb klikk a vizre, majd edit object).
Vue 6-nál is ott az edit object, de inaktív, ez semmilyen módon nem elérhető? Vagy hasonló lehetőség ami ezt pótolja? Hullámzó, viharos tengert készitenék és itt elakadtam.
Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2009.10.04. 23:29:23
Bcdc 2009.10.10. 15:59:21
Megközelitettem ellenkező oldalról, kerestem letölthető 'viharos tenger' materialt, amit már valaki elkészitett, gondoltam ebböl kilesem a beállitásokat igy szép lassan rájövök melyik beállitásnak mi hatása. De ilyet igy nem találtam (ebböl is gondolom hogy ezt itt igy nem lehet megvalósitani).
Vue7-nél egyszerüen zajlik a dolog, kb a felhő editorhoz lehetne hasonlitani, mekkora legyen a hullám, honnan fúj a szél, milyen erősségü, stb, 10 másodperc és kész.
Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2009.10.12. 21:06:37
Kiegészítenék még valamit: A végtelen watert is nagyon jól lehet editálni, csak node networkben. De ezekhez az 500 oldalas Help pdf már ad segítséget.
Bcdc 2009.10.17. 03:31:29
[url]http://blog.richard-potter.co.uk/wp-content/uploads/2009/01/defaultset.jpg[/url]
Ennyi az editor ablaka, feltételezem ezt meg lehet még fejelni a régebbi lehetőségekkel igy variációk végtelenek.
Node networkös megjegyzés feltételezem terragenre vonatkozik, sajnos nem tudok vele megbarátkozni, pedig tényleg többször nekifutottam.