HTML

Tájszerkesztés

Tájszerkesztés - olyan irreális helyszíneket szeretnék létrehozni, melyek minél valósághűbbek. Legtöbbször a Terragen 2, olykor a Vue 6 progival. Egyikben sem vagyok profi, de azért igyekszem :)

2010.03.29. 21:33 Rudolfking

Készítsük elő a bokrokat...

...ha tanulnunk kell.

Ez alapjában véve is rossz ötlet, ugyanis könnyen a túl magas minőség felé hajlik a kezünk: Pár bokor, némi víz (mert miért ne, egy bokor ellenőrzését is fel lehet dobni), magas élsimítás, jó minőség, "puha árnyékok", mindjárt olyan helyzetbe kerülhetünk, hogy bőven van időnk tanulni: A render ideje 8 óra 5 perc lett. Utólagos színkezelés, némi ragyogás effekt után íme:

Parti növények (kattintva nagyban)

 

Ez előtt is volt egy hasonló céllal készült render, ott a növények alá köveket tettem (végre egy kis sík terep, és az történik a kövekkel, amit én szeretnék...). Itt viszont picit túlzásba vittem az utólagos színkezelést:

Bokrok a köveken (itt is kattints bátran)

 

Ez utóbbi csupán öt rövid óra alatt készült el. Csekélység. Bár ehhez hozzátartozik, hogy a konfigurációm a következő (azért írom le, mert "kicsit" elavultnak érzem):

  • AMD Athlon64 3200+ (2000 MHz, 512 kb L2 cache, egyetlen egy mag)
  • 2*1GB+256MB memória (mert ha dual-channel módban működne, kékhalállal jutalmazná a rendszerem, nem tudom, miért)
  • ASRock S939-A8X-M alaplap (Ali, Uli, Via, Realtek chipkészletekkel, van minden)
  • Ati Radeon x1650Pro 256 Mb (render szempontjából semmi jelentősége, gördülékenyebb az alt-tab -olás talán...)
  • Egy jó 22" monitor, ez elengedhetetlen kellék
  • Szoftverek: Windows 7 Professional 32 bit HUN

Aki esetleg renderelésre kihegyezett hardver-konfigurációba tervez beruházni (tehát mint például én), elsődlegesnek a processzort tekintse. Minél több mag, annál jobb, utána a HyperThreading a következő szempont (Intel csúcskategória), s csak aztán az órajel. (ami viszont szintén fontos, ez alapján jól skálzódhat a rendszer). Itt érdemes kicsit túlköltekezni, ha megtehetjük. Memóriából elvárt a 4 GB, dual-channel módban. Alaplapnál csak arra kell figyelni, hogy némi memória-bővítést még elviseljen, és megbízható platform legyen (tehát pl. ne ASRock). A videókártyán lehet spórolni, a többi pedig egyéb felhasználástól függ (merevlemezek, stb.). Így egy jóféle 4 magos processzoros rendszert integrált alaplapi HD videóvezérlővel 140.000 Ft alatt lehet tartani. Sajnos a mobil rendszerek (notebook) legnagyobb hátránya az asztaliakhoz képest a számítási teljesítmény (CPU) alacsony értéke, ami ugye az átlag-felhasználónak nem kell, de mi nem is azok vagyunk... Ha ebben a pillanatban hirtelen jó ár/érték arányú processzort kellene ajánlanom, hát az Intel Core i5-750 -et ajánlanám. Ez az én jelenlegi konfigurációmnál 4-6-szor gyorsabb, a magasabb differencia pont a renderelő-tájszerkesztő programokban jelentkezik. Kár. Ha ez a rendszer morogna most itt a sarokban, akkor a hétvégi 8 órás futam 1.5 órán belül is lehetett volna. Nehéz elképzelnem.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://rendertime.blog.hu/api/trackback/id/tr491879221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása