Sziasztok,
Sokat voltam távol nyáron, de annál többet rendereltem, különböző gépeken és laptopokon, különböző növényzet-hozzáféréssel, így hát születtek érdekes alkotások. Mindenekelőtt egy versenyről szeretnék beszámolni, melyen indultam (és sajnos nem lettem dobogós, pedig csak 8-an vettek részt). Lévén a Terragen 2 ingyenes verzióját használom, korlátozottak voltak a lehetőségeim, és szerintem kiütéses vereséget nem szenvedtem :)
Néhány képet itt közzéteszek, a versenyre nevezett projekt egy-egy próbarenderét. A projekt a kanyon újradolgozása volt, sokkal komolyabb displacement-tel (azóta se tudtam lefordítani), merőben új textúrázással és vízzel. Sok helyen rontottam az összképen, mint javítottam, meg olyan beállításokig mentem el, hogy a végén már felborult a renderidő (inkább le sem írom, mit okoztam a projekttel, de egy előnézeti kép rendereléséhez is aludnom kellett egyet...). Ennek ellenére alkottam, finomítottam, köveket helyeztem el és felhőket (lásd előző bejegyzések), s íme, elkészült a végső render:
Kanyon |
A feladat tökéletesen animálható terepet és környezetet készíteni, majd a tervezett kameraútvonalról 6 rendert készíteni. Nos, ez nálam így alakult :)
104 képet mentettem el, ami előnézeti render volt és 3-400-ra tehető a nem elmentett előnézeti renderek száma (ez párszáz Mb). 15 körül van a projektek száma (előző verziók, elágazásos fejlesztgetés, ilyenek), plusz néhány clip-fájl (speciális beállítások mentése). Ezekből néhány:
A legelső verzió (talán a legjobb is ;) ) |
Fejlesztett víz és megtört egyenletesség |
A különös "textúrázás" közelről, jó minőségben, új repedésekkel |
Valamint a hat kép nagyban is megtekinthető a megfelelő helyre kattintva:
|
A képekre kattintva elérhetőek nagyban (plusz fantáziadús képnevek) |
Valamint két bónusz render, mert összesen nyolcat rendereltem, hogy lehessen miből válogatni...
A két bónuszkép, nem a minőségük miatt maradtak ki, nem illettek a sorba |
A kanyon projekt ezzel nem egy időre, hanem valószínűleg örökre véget ért. Meguntam, 3-4 hónap munka után :) Bár a végső animációt megnézném, de azt majd egy másik korban... Végre visszatérhetek a fákhoz és bokrokhoz, végre.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
subdivizio 2010.09.28. 16:56:06
Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2010.09.28. 18:35:49
subdivizio 2010.09.29. 23:00:55
rootshaper 2010.10.14. 15:54:04
egyebkent biztos talalok valaszt a kerdesemre a blogodban is, de azert felteszem ide is, hatha te elobb valaszolsz: hogyan tudsz olyan kanyonokat gyartani, ahol mondjuk a viz fole hajlo sziklakkal operalsz? ez szamomra rejtely...
valaszod elore is koszi, es keep up! kiraly vagy!
Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2010.10.14. 16:41:59
Örülök, hogy tetszik, most kicsit kevesebbet alkottam, pedig van egy-két kész projektem, ami csak "publikálásra" vár :)
A kanyonok gyártása számomra is rejtély volt, egy Tutorial alapján raktam össze pontról pontra a képet (ez még a több, mint egy éve készült kanyonos képeimre igaz), és onnantól már csak móka volt kameraállást keresni és egyéb dolgokat csinálni. Ennél a projektnél sokkal többet adtam hozzá a végleges munkához (színezés, displacement)... Érdemes esetleg a nwdanet.com -on, vagy a store.nwdanet.com/ -on körülnézned, a pénzbe kerülő dolgokból és az ingyenes dolgokból is nagyon sokat lehet tanulni. Fő aspektusa a Terragennek a kísérletezés és a kitartás, ami meghozza a gyümölcsét :)
Kitartás Neked is!