HTML

Tájszerkesztés

Tájszerkesztés - olyan irreális helyszíneket szeretnék létrehozni, melyek minél valósághűbbek. Legtöbbször a Terragen 2, olykor a Vue 6 progival. Egyikben sem vagyok profi, de azért igyekszem :)

2010.11.28. 11:18 Rudolfking

Pásztori táj

Sziasztok,

Elkészült a végleges verzió, lassan egy hete, csak túl sok dolgom akad mostanság. Lehetne még szépítgetni rajta, meg fejlesztgetni, de már nem sokat, ilyenkor készül el egy projekt :)

Pásztori táj #07 (kattintva 1680*1050-en)

 

A render ideje érdekes szerintem: 6-7 óra volt, hiába, a 6 mag meg a sok memória számít azért :) A régi rendszeremen ez a render sosem fejeződhetett volna be, de ha kibírta volna, 50-60 óra környékén zárt volna (3 nap helyett egy délelőtt!).

Gondoltam, hogy készítek egy animációt, de elvetettem az ötletet: Tűrhető minőségben és felbontáson egy képkocka elkészítési ideje ~20 perc. Ezzel 10 másodpercnyi videó még ezzel a rendszerrel is 100 óra (~4 nap) lenne.

Egyelőre nincsen új ötletem, hogy mi legyen a következő projekt, még kitalálom :)

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://rendertime.blog.hu/api/trackback/id/tr252478489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A_Men 2011.01.09. 22:17:19

Szia!

Látom szépeket alkotsz
Megkérdem miért nem használsz profi programot erre a célra, egy kis tanulással iszonyat hatékony lehetnél.
Ezt csak jóindulatból írom Neked.
Használj profi programokat pl 3ds-max / vray. Sokkal gyorsabb a render motorja.

Egy ilyen kép renderelése jobb minőségben full HD felbontásban sem lehet több 10 percnél.
Ezen kívül elég ígéretes a Vray 2.0 GPU-s open CL renderingje is.

Remélem megfontolod amit írtam és legalább utánnanézel.... Jó alkotást!

Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2011.01.09. 22:56:46

Szia! Az őszi félévben elvégeztem a műszaki egyetemen egy 3ds max tantárgyat, megismertem ezt a szoftvert is, a mental ray renderet (Vray-be nem ástam bele magam, de ígéretesnek tűnik), sőt egy várjelenetet is készítettem házi feladat néven. Egész jó lett. Imádom benne az objektumok alkotásának lehetőségét, a modellezést :). Ellenben a 3ds max-ot nagyon megfektette egy darab fa beillesztése is, egy ilyen képet, mint ez a pásztori, nem lehetne összehozni 3ds alatt... Pontosabban néztem, hogy van hozzá Vue plugin (a pluginok, meg a script-írási lehetőség is maga a megmentő), azzal már lehetne erdőket festeni. Ezt feltétlenül ki fogom próbálni, mert a rendermotor objektumok esetén lenyűgözően élethű. Sajnos nehéz féléven vagyok túl, így sok időt nem tudtam foglalkozni vele, ráadásul most vizsgaidőszak van, így teljesen félre kellett tennem a tájszerkesztést-modellezést.
Ha vége ennek a rémálomnak, lehet, hogy feltöltöm a videót is :) Köszi a tippet, a Vray-nek már így is utána szerettem volna nézni. HOzzátenném, a 3ds max nagyon erősen ki van hegyezve animációra (vagyis nekem ez jött le abból, amit tanultunk), míg én eddig tájkép-csendéleteket renderelgettem, tényleg hobbi szinten :) Szóval ebből is egy kicsi, abból is :) Bár a Terragen-t tényleg kicsit visszahúzónak érzem egy jó 3ds max-ozás után...

Firshee 2011.01.31. 21:15:12

Filmiparban ezeket festik :) Matte painting: www.google.hu/images?q=Matte+painting
Ha kellöen háttérben van. Ha nem, akkor nem tudom.
süti beállítások módosítása