HTML

Tájszerkesztés

Tájszerkesztés - olyan irreális helyszíneket szeretnék létrehozni, melyek minél valósághűbbek. Legtöbbször a Terragen 2, olykor a Vue 6 progival. Egyikben sem vagyok profi, de azért igyekszem :)

2010.10.21. 22:39 Rudolfking

Pásztor

Sziasztok!

Elkészült a két render, ami csak kivágat a teljes képből, az egyelőre nem renderelhető, lévén több sebből vérzik (rossz szikla-textúra és csapnivaló égbolt-felhőzet páros). Ellenben az erdőség és a fű szerintem most elsőre is egész jól sikerült. A render ideje 4-5 óra volt darabonként, apró felbontásban (az eredeti HD 1920*1200 kivágata). Íme a két kivágat (mind a kettő nagyítható, ha nem is sokat):

Pásztor Z#03

 

A frissen telepített bokrok néhány közeli példánya pedig a következő képen figyelhető meg:

Pásztor Z#05

 

A cím egyelőre titok, bár sokat nem tudok már titkolni vele :). Most a szikla megjelenésén dolgozok, nem egyszerű dolog ez.

Még valami: Ez a vas, amin renderelek, több, mint 4 éve szolgál, Terragen 2-vel pedig szinte az elejétől fogva dolgoznia kellett: 2006 októberében vásároltam és 2006 december 15-én jelent meg a Terragen 2 (akkor még Technology Preview). Azok voltak a szép idők! Karácsonyi szünetre tudtam fát renderelni, és Szilveszter is elmúlt, mire be tudtam állítani, hogy a meredek terepen ne legyenek fák... Még középiskolás voltam, így bőven akadt időm renderelni, volt, hogy az iskola gépeit fogtam be éjszakára egy programozó segítségével, hogy ne (csak) az én processzoridőm menjen... Régi szép idők... Akkoriban a Terragen 2 tele volt buggal, állandóan kifagyott, és meghalt, így az egy művelet, egy mentés volt az átlagos kezelés, és így is akadt, hogy a projekt betöltés után mindig meghalt. Olyan 14-15 indítás után azonban elindult néha... Ilyenkor gyorsan törölni kellett a gyanús shader-eket, és menteni más néven. Akkoriban egy projekten jó, ha 3-4 napot dolgoztam (hamar megtetszettek a végeredmények, pedig ó de kezdetlegesek voltak...). Aztán egy középiskolai osztálytársam biztatására egy projektbe mindent beleadva (2007 tavasza) 3 hétig dolgoztam (!), és ez lett a Meratthan-hegység, amivel ezt a blogot is nyitottam (és hivatkoztam rá, mint régi munka). Akkor még CRT monitorom volt, 1024*768-as felbontással, és csak 2008 tavaszán lett nagy TFT monitorom... A logóban található hegy rendere is akkortájt készült (2007 márciusa), azt még a nemzetközi Terragen 2 rajongók is elismerték, elvégre kevesen értettek még hozzá igazán. Azóta nyilván már sehol nincs TerrAde, Dune, DandelO, RArcher munkái mellett. Érdekes, ma már 3 hét alatt be nem fejeznék egy projektet, inkább hónapokig ülök rajta és sokkal többet renderelek, mint alkotok (ez afféle alkotói lustaság...).

Visszatérve a kiinduló okra: Szegény gép 4 éven át csak renderelt, állítom, hogy bekapcsolva töltött idejének több, mint 70%-ában ment valamiféle render a háttérben. Nem is beszélve az átvirrasztott éjszakáiról, amikor csak számolt-számolt a sötétben. Most is épp megy egy :). Életciklusa ezennel lejárt, s az új erőművet már meg is rendereltem (bocsánat, rendeltem), hogy lecserélje ezt a becsülettel dolgozó, de öreg fémdarabot... Az új gépem természetesen renderelésre van kihegyezve (így nem laptop és nincs benne videokártya sem, csak alaplapi). Kicsit sajnálom is ezt a gépet, pedig nem volt se gyors, se megbízható rendszer. De azért mégiscsak az eddigi Terragen 2 pályafutásom az ő érdeme is, a rekord 226 óra renderidőhőz pedig elismerésem. Meglátjuk, az új géppel sikerül-e egyáltalán ilyen sokáig számoltatni valamit (ami nem videó...).

Valamint a képekre is visszatérek egy szó erejéig: Megint pályázat, vagy versenymű lesz, így október végére biztosan ígérhetem. Nagyobb felbontásban és jobb minőségben, mint az eddigiek, ld. fentebb :)).

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://rendertime.blog.hu/api/trackback/id/tr152389840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása