HTML

Tájszerkesztés

Tájszerkesztés - olyan irreális helyszíneket szeretnék létrehozni, melyek minél valósághűbbek. Legtöbbször a Terragen 2, olykor a Vue 6 progival. Egyikben sem vagyok profi, de azért igyekszem :)

2010.09.06. 21:17 Rudolfking

Kanyon, "Ultra Final"

Sziasztok,

Sokat voltam távol nyáron, de annál többet rendereltem, különböző gépeken és laptopokon, különböző növényzet-hozzáféréssel, így hát születtek érdekes alkotások. Mindenekelőtt egy versenyről szeretnék beszámolni, melyen indultam (és sajnos nem lettem dobogós, pedig csak 8-an vettek részt). Lévén a Terragen 2 ingyenes verzióját használom, korlátozottak voltak a lehetőségeim, és szerintem kiütéses vereséget nem szenvedtem :)

Néhány képet itt közzéteszek, a versenyre nevezett projekt egy-egy próbarenderét. A projekt a kanyon újradolgozása volt, sokkal komolyabb displacement-tel (azóta se tudtam lefordítani), merőben új textúrázással és vízzel. Sok helyen rontottam az összképen, mint javítottam, meg olyan beállításokig mentem el, hogy a végén már felborult a renderidő (inkább le sem írom, mit okoztam a projekttel, de egy előnézeti kép rendereléséhez is aludnom kellett egyet...). Ennek ellenére alkottam, finomítottam, köveket helyeztem el és felhőket (lásd előző bejegyzések), s íme, elkészült a végső render:

Kanyon

 

A feladat tökéletesen animálható terepet és környezetet készíteni, majd a tervezett kameraútvonalról 6 rendert készíteni. Nos, ez nálam így alakult :)

104 képet mentettem el, ami előnézeti render volt és 3-400-ra tehető a nem elmentett előnézeti renderek száma (ez párszáz Mb). 15 körül van a projektek száma (előző verziók, elágazásos fejlesztgetés, ilyenek), plusz néhány clip-fájl (speciális beállítások mentése). Ezekből néhány:

A legelső verzió (talán a legjobb is ;) )

 

Fejlesztett víz és megtört egyenletesség

 

A különös "textúrázás" közelről, jó minőségben, új repedésekkel

 

Valamint a hat kép nagyban is megtekinthető a megfelelő helyre kattintva:

 

 

 A képekre kattintva elérhetőek nagyban (plusz fantáziadús képnevek)

 

Valamint két bónusz render, mert összesen nyolcat rendereltem, hogy lehessen miből válogatni...

A két bónuszkép, nem a minőségük miatt maradtak ki, nem illettek a sorba

 

A kanyon projekt ezzel nem egy időre, hanem valószínűleg örökre véget ért. Meguntam, 3-4 hónap munka után :) Bár a végső animációt megnézném, de azt majd egy másik korban... Végre visszatérhetek a fákhoz és bokrokhoz, végre.

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://rendertime.blog.hu/api/trackback/id/tr52276160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

subdivizio 2010.09.28. 16:56:06

Szia.Zöld vagyok még itt és teljesen véletlenül találtam + ezt az oldalt...Nem kekeckedni akarok,de a "Free" verzio tudtommal csak 800x600as képet renderel,és +1 csomó dolog nem működik rajta...Egyébként igen jó a fenti kép-konkrétan a második-de amiért írok ide /nem vagyok 1nagy blogozó/...szóval tudok Neked küldeni kulcs filét,hogy teljesen ki tudd használni a Tg-det.(Már ha,érdekel)Email->diar314@gmail

Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2010.09.28. 18:35:49

Láthatsz néhány nagyobb képet is, illetve több, mint 3 "population"-t is, növényfajtát. Ezeket mind meg lehet csinálni free-vel: A nagyobb képhez darabokban kell renderelni (majd összevágni, mint egy panorámát), a több populációhoz kicsit trükközni kell, de működik :) Nyilván nem minden esetben van kedvem ennyi időt szórakozni vele nekem sem...:)

subdivizio 2010.09.29. 23:00:55

@Rudolfking: Sorry,én csak jót akartam,és persze-ha félreérthető volt,én kérek elnézést-teljesen díjmentesen gondoltam.

rootshaper 2010.10.14. 15:54:04

elkepeszto jo a blogod! nagyon orulok, hogy megtalaltalak... most kezdek bele igazabol a Terragen 2 kiismeresebe, regebben probalgattam a Terragen 1-et, de nem sok sikerrel. mire vegignezem az osszes bejegyzesedet, lehet kesz is lesz, amit most renderelek T2-vel =D

egyebkent biztos talalok valaszt a kerdesemre a blogodban is, de azert felteszem ide is, hatha te elobb valaszolsz: hogyan tudsz olyan kanyonokat gyartani, ahol mondjuk a viz fole hajlo sziklakkal operalsz? ez szamomra rejtely...

valaszod elore is koszi, es keep up! kiraly vagy!

Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2010.10.14. 16:41:59

Szia!
Örülök, hogy tetszik, most kicsit kevesebbet alkottam, pedig van egy-két kész projektem, ami csak "publikálásra" vár :)
A kanyonok gyártása számomra is rejtély volt, egy Tutorial alapján raktam össze pontról pontra a képet (ez még a több, mint egy éve készült kanyonos képeimre igaz), és onnantól már csak móka volt kameraállást keresni és egyéb dolgokat csinálni. Ennél a projektnél sokkal többet adtam hozzá a végleges munkához (színezés, displacement)... Érdemes esetleg a nwdanet.com -on, vagy a store.nwdanet.com/ -on körülnézned, a pénzbe kerülő dolgokból és az ingyenes dolgokból is nagyon sokat lehet tanulni. Fő aspektusa a Terragennek a kísérletezés és a kitartás, ami meghozza a gyümölcsét :)
Kitartás Neked is!
süti beállítások módosítása