HTML

Tájszerkesztés

Tájszerkesztés - olyan irreális helyszíneket szeretnék létrehozni, melyek minél valósághűbbek. Legtöbbször a Terragen 2, olykor a Vue 6 progival. Egyikben sem vagyok profi, de azért igyekszem :)

2010.03.16. 21:40 Rudolfking

Szurdok, a valóság!

Sziasztok,

Íme egy teljes render a szurdokról! Azóta már fejlesztem is. Originál render mérete 1280*800 lett, így került 7 óra 40 percbe (ez idő alatt én egyetemen tanultam). A render óta kijavítottam a bal oldali foltos fű színét, a jobb oldali lapuleveles gaz méretét és a kövek közül néhányat letiltottam, mert rondák, ill. zavarnak (az előtérben, illetve szemben azt a nagyot). A kövek textúrázása egy közel lehetetlen feladat...

A hosszú hétvégén viszont nem pihentem: Tihanyban a húgom laptopján (friss példány, 2 mag, 2.2 GHz, 4 GB memória) alkottam, de nem voltak nálam a fáim meg a bokraim. Szó se lehet róla, hogy levigyek oda 1000 fát meg bokrot, füvet! Hogy férne el? Közel 6 Gb a Resources mappám :). Hazatérve nagy csalódás volt ismét ezen az Athlon 3200+ (2 GHz) egyetlen magján renderelgetni. Kezdeti lelkesedésemmel ki is kerestem az internetes áruhárak kínálatából egy friss konfigurációt, kihegyezve a tájszerkesztésre: 220.000, jobb esetben 170.00 jó magyar forint... Ezek alapján úgy tűnik, maradok még ennél jó ideig. Egyébként a laptopon egy kövekkel és sziklákkal játszottam egy tó körül, amelyet napsugarak ragyognak be (ray-traced shadows) - nem mintha nem lenne nagyon elegem a Fake stones-ból a Terragen 2-ben. Lehetetlen rendesen textúrázni (kisebb-nagyobb hibák ezen a renderen is látszódnak), továbbá közel megoldhatatlan a rendes elhelyezésük, és sorrendjük... Már külföldi fórumon (a Planetside hivatalos fóruma ) is segítséget kértem. Ennek ellenére sikerült egy félkész, növényzet-mentes (nem is lesz susnya rajta:) ) alkotást létrehoznom (bár a végleges render is várat még magára), s az előnézeti kivágatok renderideje meglepett azon a processzoron, pedig egy mobil Intel-ről van szó (Pentium Dual-Core T4300).

No de sok a szöveg, kevés a kép, jöjjön az itthoni alkotásom, a szurdok:

Glen #06

 

A képre kattintva szokás szerint a nagyobb méret előcsalogatható. Lassan bedől az "extra tárhelyem", de most igyekszem zökkenőmentesen átállni a következő képtárhelyre.

A képemen a víz nekem nagyon tetszik :)

További fejlesztések: Természetesen a kövek soha nem lehetnek készen, a szikla textúráján kell sötétítenem, a középső felhőréteg (az Altocumulus) még nem tetszik. Ezen felül nem is kérdés, hogy az erdőség és a bokorrengeteg most következik. Valamint beadtam a derekam: Valami sárgás virág is lesz a szemközti domboldalon :). Remélem elnyerte tetszéseteket a friss alkotás! Dolgozom is tovább rajta.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://rendertime.blog.hu/api/trackback/id/tr231845523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása