HTML

Tájszerkesztés

Tájszerkesztés - olyan irreális helyszíneket szeretnék létrehozni, melyek minél valósághűbbek. Legtöbbször a Terragen 2, olykor a Vue 6 progival. Egyikben sem vagyok profi, de azért igyekszem :)

2009.08.07. 22:08 Rudolfking

Hegyről le, Dhreina völgye

Sziasztok,

Közben alkottam néhány képet, míg távol voltam eme blogtól, de nem töltöttem ide fel őket, mert sose tűntek kész munkának. Ezen azonban már nem változtattam egy ideje:

Dhreina

 

1680*1050, minőség pedig elég magas volt, így a render ideje meghaladta a 60 órát is. PS színkezelés volt utólag (Auto Levels), illetve szórakozásból rákentem egy kis hófoltot is, a bal felső sarokhoz :).

Lassan megtekinthető formába öntök még két másik projektet is. Erre a képre kattintva a nagy felbontás már elérhető.

12 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://rendertime.blog.hu/api/trackback/id/tr781295655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s77 2009.08.12. 17:43:43

Szia!

Jók a munkáid...

Feltehetnél egy make of -ot

Bcdc 2009.08.31. 07:43:47

Szia!

Most kattantam rá a Vue progira, tutorialokat, leirásokat kerestem róla igy találtam rá a blogodra. Végre egy magyar nyelvü oldal ahol lehet informciót cserélni (legalábbis remélem :-) )
Két észrevétel: szerintem célszerü lenne odairnod minden képhez melyik progival készült, bár legtöbbjén látszik hogy vue vagy terragen (anélkül hogy terragent ismerném, mindenesetre látszik hogy ez nem vue), de például erröl a képröl nem tudnám megmondani, talán vue?
Másik hogy pár kép nem elérhető, remélem majd visszakerülnek.

Kikérném a véleményedet is mindjárt, eddig bryceoztam, de megvannak a korlátai, igy épp keresek új progit, vue progival ismerkedem épp, bryce után ez kánaán, de.. vue és terragenes képeket nézegetve nekem az jött le hogy terragenes képek jóval hihetőbbek. Te melyiket részesited elönyben és miért?

Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2009.09.02. 13:32:08

Szia! Óóóóó, Bryce volt a Terragen I-el az első progi, amit megismertem. Nagyon tetszett a vize, mindenféle tükröződést lehetett csodálni - de Vue ebben is üti :) meg sok másban is.
A Vue sokkal egyszerűbben kezelhető, mint a Terragen, az objektumok és textúrázásuk, valamint a profi fények (radiosity pl.) sokkal jobbk benne. Viszont sok memóriát eszik, a terepei csapnivalóak és kezelhetetlenek, az élethű nagy mennyiségű vízhez ügyeskedni kell sokat, felhői jók, de a Terragen üti (fölénnyel), atmoszférája nekem nagyon mű még mindig. A fákban jó a variálhatóság, erős eszköz az EcoSystem, de a Terragen fái (jó AA mellett ;) ) szerintem jobbak összességében, keverni meg lehet a színeket több fa-populációval.
Szóval, melyiket szeretem?
Szép tó, szemben hegycsúcsok, erdők, mindez tükröződik, a víz pedig a parton át-átlátszó, fantasztikus gomolyfelhők - vagy éppen egy naplemente egy erdős domboldanál, egy-egy kopasz sziklakiszögelléssel, távolban elnyúló síkság? - Terragen!
Egy szoba, üvegasztallal és ablakokkal, szép bútorokkal igényesen berendezve, egy csodás falépcső az emeletre - vagy egy kis erdei házikó fenyves közepén, kerti eszközökkel a fűben és akár egy kis tavacska? Vue!
Szóval amihez jobb az egyik, nem jó a másik elven :). Bár van pár alapszabály: Terragen objektumot (ami nem növény) siralmasan kezel, nem is érdemes túlságosan feszegetni. Vue-ban az atmoszférát nem bírom kezelni (aztán lehet, hogy lehetséges...), így ott inkább mindig kék ég :D. De általában az első mindig dönt: Kell-e objektum (nem növényzet ugye), vagy sem.
Ez a kép amúgy Terragen, csak így utólag nézve "túlszínkezeltem".

Továbbá tervezek némi ismertetőt a Terragenről, mert aki elsőre meglátja, hamar feladja a használatát, ugyanis tényleg bonyolult, ráadásul annyi apró trükk van, amire rá kell jönni, ilyenek a lambertshaderelés, a növényeknél az alphát hogyan, image mappolni, painted shader, merge shaderek, jó zöld textúra, stb. Ráadásul az atmoszférát annyira nem is értem, és a trükkös shaderek se mennek jól (ennél a képnél is tutorialból dolgoztam ki a sziklák rücskösségét).
Remélem ez így elsőre elég, kérdés akad, válaszolok :)

Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2009.09.02. 15:13:40

Régi nagy képek mind feltölve, szépen, egy helyre. Lehet csodálni a HD-kat :)

Bcdc 2009.09.02. 20:05:39

Terragent próbaverziót letöltöttem, elinditottam, hát bonyolultabb az biztos, de pár tutorialt végigolvasok és talán ráérzek.
Az az igazság hogy mindig a vue ikon felé indul a kezem, most találtam rá és a felfedezés izgalma ugye. Hajnalban jöttem rá pl hogy itt is van hdr hatás, mint a bryce6-ban, most ezt szeretném megismerni, szóval terragen picit háttérbe szorult.

Régi nagy képek feltöltve, 800*600 felbontásuak a képek? Azokat találom. Egyrészt azért kérdezem mert megnézném nagyobb méretben őket (ha védett képek természetesen vizjellel), másrészröl pedig olvasva a renderelési időket kiváncsi lennék melyik kép mekkora felbontásban készült eredetileg (szeretnék viszonyitani mire számítsak).

Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2009.09.02. 20:44:38

Terragenben mentsd el exr formában és kész is a HDR kép - néha már én is elmentem ebben a formátumban, hátha kell egy kis könnyed tone mapping :)
Minden képre kattintva a renderelt (legnagyobb, nem kicsinyített) méret jön elő. Tehát a legtöbbet tényleg 800*600-asban rendereltem (ez a próbaverzió maximum mérete), vagy összeillesztettem több darabból kameraelforgatással panorámaképként (okosan kell sajnos, külön trükksorozat). Később aztán őőőő "megvettem" így nagyobban is tudok renderelni.

Bcdc 2009.09.02. 22:09:07

Hát terragenben még igy a menük megismerésénél tartok, szóval még kis idő mig ebböl hdr lesz :-)

Bryce után vue 7.5 amivel megismerkedtem - eredeti cél a maya volt, de túl sokat tud, nekem felesleges (remélem csak egyenlőre) - és ez az egyszerüsége folytán bejött.
Vue verziókat végigpróbáltam, szépen visszafelé, 7.5PLE; 7.5 pioneer, most leragadtam a 6-os infinite verziónál pont amiatt amiért te is.

Mayaval foglalkozik komolyabban egy barátom, mondta segit, kérdezzek bátran, de elnézve pár maya tutorialt kb ötpercenként kérdezgetnék, ahhoz meg nincs képem, úgyhogy egyenlőre vue, isteni ez a progi :-)

Bcdc 2009.09.10. 07:34:53

Jöhetne pár kép, tipp, olvasnivaló, stb, naponta felnézek, gondolom be vagy havazva.

Addig is egy kérdés: Vue 7-ben van water surface options (jobb klikk a vizre, majd edit object).
Vue 6-nál is ott az edit object, de inaktív, ez semmilyen módon nem elérhető? Vagy hasonló lehetőség ami ezt pótolja? Hullámzó, viharos tengert készitenék és itt elakadtam.

Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2009.10.04. 23:29:23

Ha jól tudom, a Vue6-nál a vízre kattintva a Material helyén meg kell jelennie a kis átlátszó hullámos gömbnek (az a textúra), arra duplakatt és meg is jelenik a textúraállítás lehetősége. Innentől kicsit bonyolultabb: A bump mapping fülön a kis gömbre jobb gomb és edit function: Na itt kell állítgatni a kis Node-okat, ez már Terragen stílusú :) A hullámnode-nál fel a hullámamplitúdót, had zörögjön, esetleg összeblendelni egy másik hullám node-al, ami meg apróbb, csücskös hullámokat alkot: Ez van megcsinálva (nagyon sok próbálkozás árán) a Vue 6-os, hajós tengeres képeimnél.

Bcdc 2009.10.10. 15:59:21

Vagy két hónapja molyolok ezzel, nem sikerül viharos tengert alkotnom. Gyanitom nem is lehet, ahol viharos tengert látok ott vagy vue 7.5 volt a szoftver vagy objektumot használtak, ezt már lehet editálni (mondjuk ehhez sem ártana érteni az editor részt), ennek vizes texturát adni, csak igy állandóan igazgatni kell a kamera állásához, mig egy végtelen water ground hozzáadása után azzal már nem kellene foglalkozni többé.

Megközelitettem ellenkező oldalról, kerestem letölthető 'viharos tenger' materialt, amit már valaki elkészitett, gondoltam ebböl kilesem a beállitásokat igy szép lassan rájövök melyik beállitásnak mi hatása. De ilyet igy nem találtam (ebböl is gondolom hogy ezt itt igy nem lehet megvalósitani).
Vue7-nél egyszerüen zajlik a dolog, kb a felhő editorhoz lehetne hasonlitani, mekkora legyen a hullám, honnan fúj a szél, milyen erősségü, stb, 10 másodperc és kész.

Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2009.10.12. 21:06:37

Viharos tengerre az az igazság, hogy én most sem vállalkoznék, mert a hullámos tenger nem egyenlő a viharos tengerrel, ún. foam-ot (hab) pedig szerintem jól és élethűen (közelről) megcsinálni szinte lehetetlen.... Nem is beszélve a vízben fellépő áramlásokról és turbulenciákról (amik pl. a hajót is körülveszik sima víz esetén is...). Sok-sok Photoshop utómunkával tudnám csak elképzelni a megfelelő hatást... Főleg, hogy a viharos atmoszféra is a legkomolyabb kihívások egyike (még ezt se mertem két alkalomnál többször megpróbálni és ama két alkalom se volt túl hatásos - ez is utómunka, szerintem). Vue7 alatt viszont meglep a beállítás, jól hangzik :) Ha esetleg lesz kész rendered, ne habozz elküldeni :)
Kiegészítenék még valamit: A végtelen watert is nagyon jól lehet editálni, csak node networkben. De ezekhez az 500 oldalas Help pdf már ad segítséget.

Bcdc 2009.10.17. 03:31:29

Sajnos a 7-es trial verzió csak egy hónapig müködött vízjel nélkül, iletve akkor is csak 800*600-ban, egy hónap után telepakolja vizjellel igy sok értelme nincs használni.

[url]http://blog.richard-potter.co.uk/wp-content/uploads/2009/01/defaultset.jpg[/url]
Ennyi az editor ablaka, feltételezem ezt meg lehet még fejelni a régebbi lehetőségekkel igy variációk végtelenek.

Node networkös megjegyzés feltételezem terragenre vonatkozik, sajnos nem tudok vele megbarátkozni, pedig tényleg többször nekifutottam.
süti beállítások módosítása