HTML

Tájszerkesztés

Tájszerkesztés - olyan irreális helyszíneket szeretnék létrehozni, melyek minél valósághűbbek. Legtöbbször a Terragen 2, olykor a Vue 6 progival. Egyikben sem vagyok profi, de azért igyekszem :)

2009.02.26. 19:23 Rudolfking

Optika

Sziasztok,

Egy fejlámpát tervezek lemodellezni (teljesen), elég komoly kihívás elé állít sajnos a valószerűségre való törekvés, és a közeli részletek miatt. Elkészítettem a szíjat hozzá (ugye ami a fejre rögzíti), a hűtőbordát (szálcsiszolt design), meg nekiálltam az optikának. Annyira jók a textúrázási lehetőségek, hogy nem bírtam ki, csak kipróbáltam, hogy: oké, hogy tükröződik, meg ott a szórólencse előtte, de tényleg működik? Fogtam egy spotlight-ot, 180°-os fényszórásra raktam (ez azt jelenti, hogy ha egy gömb közepébe raknám, akkor a fél gömböt egyenletes fényerővel (!) bevilágítaná). Kb a csonkolt üreges kúp ("optika") fókuszpontjába raktam (ugye a hozzá tartozó parabola), a széleken a szórást 0-ra vettem (mert akkor magától működne a dolog), és a szórólencsét egy üveglapból készítettem el (négyzetrácsosan megtörtem az üveglapot) - ez általában abban szokott segíteni, hogy egyenletessé teszi a fényt (de veszteség is van rajta - tükröződés stb.). Az eredmény megdöbbentett. Általános fénybeállításokon (szóval semmi Global Radiosity, Global Illumination, volumetric vagy egyéb trükk) teljesen hasonlít egy - optikateszteknél gyakori - fényvetületre! Bár azért a szórólencsén megtörő fénysugarakat erősen ellenezte a gyorsaság, így hát a render ideje 1.5 óra fölé szökött. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen kifinomult a fénykövetési rendszer. Minőség viszont Ultra (legjobb), mivel Final-on még gyakran hibázott (pixeles fény-kép). Íme:


Optika #01 - fényvetület

 

Készítek egyet belenézve az optikába is, de az már tényleg csak érdekességképp (ez is annak indult). Aztán folytatom a projektet. Üdv.

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://rendertime.blog.hu/api/trackback/id/tr54968250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rudolfking · http://www.rudolfking.extra.hu 2009.02.26. 21:01:21

El is indítottam, ki is írta a várható renderidőt: 15 óra. Úgy látszik, az üvegfelület nem könnyű feladat azért :) Azért kíváncsi lennék, ray-tracinggel, meg GR-el mennyi lenne ugyanígy Ultra módban... Nem, lehet, hogy mégse lennék kíváncsi...
süti beállítások módosítása